Des de l’1 de juny d’enguany, ja està disponible l’audiovisual titulat Feines de collita. Segar, Garbejar i Batre, en el canal de la Unviersitat de Vic, des del que el podeu visualitzar en línia o descarregar l’arxiu.

Feines de collita. Segar, Garbejar i Batre, és un audiovisual que motra la restitució deles feines del camp en teps de collita a través de testimonis de pagesos experimentats que transmeten els seus coneixements mitjançant la mostra pràctica de cada una de les feines al camp dels Ametllers del mas el Colomer (Taradell).

Complimentant el discurs narratiu de les imatges, una veu en off, ens narra el procés de producció del blat fent especial referència als costums, als temps i a les eines emprades identificant-ne el nom i la seva funció i fent lectura de textos literaris que ens transporten als escenaris propis de les feines descrites.

Per accedir a l’audiovisual Feines de collita. Segar, Garbejar i Batre, cliqueu aquí.

Fitxa tècnica:

Guió i Direcció: Jacint Torrents i Santi Ponce (UVic-UCC)

Música: Guillem Roma

Veu en Off: Pere Quer

Durada: 19:20 min.

Guió i Direcció: Jacint Torrents i Santi Ponce (UVic-UCC)

Producció i fotografia: Guillem Roma

Producció: Uvic-UCC i l’Ecomuseu del Blat.

Amb la participació de:

Ecomuseu del Blat, Tonis de Taradell, Tona, Folgueroles i Prats de Lluçanès,   Molí de La Calvaria, Colla de segadors del Taller de segar 2013, Camp de treball de joves gestionat pels Tonis de Taradell amb el suport de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya i els Ajuntaments de Taradell i Calldetenes.

Agraïments: família Lleopart del mas el Colomer, família Albó del mas la Calvaria, família Puigbó Montull de la casa de colònies Mas Can Pic, Pere Cantal, Nandu Jubany, Àngel Puigseslloses, Joan Roca, Joaquim Sañé, Xarcuteria Can Muntal Taradell.