La Festa dels Tonis d’aquest 2018, celebrada el segon cap de setmana de gener, va estar dedicada a la figura de la dona pagesa.

“La mestressa era el pal de paller per a la família. Ho controlava una mica tot però sense gaire veu ni vot”. Aquest és un extracte de l’article que la Mercè Cabanes, membre de l’associació Som Dones de Taradell, va publicar a la revista d’enguany dels Tonis de Taradell. En ell explica els canvis dels últims anys entorn la figura de la dona pagesa la qual ha passat de ser una persona gairebé invisible per la societat a una persona que pot triar si seguir les regnes de l’explotació familiar o estudiar. Us recomanem llegir l’article sencer, que el trobareu a la pàgina 3 de la revista número 11.

De fet, Cabanas va moderar la taula rodona que es va fer en el marc de la presentació de l’exposició de “La dona pagesa”, un acte brillant en el què van participar Maria Parramon Freixenet, d’Essència Rural i pagesa; Rosa Pruna Esteva de l’Associació Femenina del Medi Rural; i de Brígida Lorenzo, responsable de polítiques transversals i d’igualtat del Departament d’Agricultura de la Generalitat.

L’exposició es pot visitar al Centre Cultural de Can Costa i Font de Taradell fins al 5 de feber. Hi trobareu petites escenes de la vida a pagès, amb mobiliari d’època, acompanyades de fotografies reals de famílies del poble.