El passat diumenge 11 de gener de 2015, coincidint amb la Festa dels Tonis, es va fer la obertura de la Cabanya de la Roca, seu de gestió de públics de l’Ecomuseu del Blat.

L’acte va comptar amb una nombrosa presència d’autoritats polítiques, encapçalades pel Conseller de Presidència, el taradellenc Francesc Homs.

Juntament amb l’alcalde de Taradell, Lluís Verdaguer, i el president del Consell Comarcal d’Osona, Joan Roca, van fer una petita visita a l’equipament.

L’edifici, restaurat recentment, compta amb un petit mostrador per atendre els visitants, uns plafons explicatius amb els museus que integren l’Ecomuseu (Molí de la Calvaria de Calldetenes, Museu Verdaguer de Folgueroles, Museu del Pa de Tona, Museu del Blat i Alzina de la Roca de Taradell) i un  espai dedicat al taradellenc Jordi Coll, que fou l’últim escloper de Catalunya.