El Mas El Colomer de Taradell ja té un nou espai expositiu: ‘L’Ofici de pagès’. Es tracta d’una iniciativa liderada pels propietaris del Mas El Colomer, la família Lleopart Barceló, si bé, l’espai s’ha fet gràcies a la col·laboració de molta gent interessada en l’estudi i la conservació del món de la pagesia.

L’exposició, situada a una cabanya a tocar del mas, té com a tema central el món de pagès i està dividida en dos espais diferenciats. Al fons de tot, s’hi explica com es treballava l’agricultura fa 100 any a través d’un recorregut anual entorn les feines del camp. Les explicacions escrites van acompanyades de fotografies històriques i antigues eines del camp.

La major part de les instantànies exposades provenen del fons Jacint Rifà Anglada (1879-1938), un fons dipositat actualment a la Biblioteca Nacional de Catalunya. També n’hi ha de l’Arxiu Històric Comarcal d’Osona, del Fons Mas El Colomer, del Fons Comella i del Fons Vidal.

L’altre espai està dedicat a la mecanització amb tractors a escala i un racó per exeperimentar amb sorra i eines. Al mateix temps, un audiovisual explica la tasca de recopil·lació d’eines que va iniciar en Joan Lleopart del Colomer. Les locucions són de Pep Palau, gastrònom i divulgador de productes de la terra.

Per visitar l’exposició cal concertar una entrada posant-se en contacte amb els propietaris.

VÍDEO: “Mas El Colomer estrena l’ofici de pagès” (Canal Taronja)

Acte d’inauguració

El divendres 11 de maig a les 19h es va fer l’acte inaugural. Durant els parlaments, la Montse Lleopart, va recordar el seu pare, qui va començar la tasca de recopilació d’eines al mas: “estaria content perquè s’ha ocupat un altre lloc de la casa per dedicar-lo a una nova exposició sobre el món de pagès”.

Al seu torn, l’antropòleg i professor de la UVIC-UCC, Jacint Torrents, responsable de l’assessorament a nivell dels continguts, va explicar a qui va dirigida aquesta exposició: “és un espai experimental on les noves generacions poden traslladar-se per la història i veure així com ha evolucionat el món de pagès”.

En els parlaments també hi va participar l’alcalde de Taradell, Lluís Verdaguer, qui va agrair la feina de la família per tirar endavant aquest projectes.