938 125 234 (Tona, Barcelona) ecomuseudelblat@gmail.com

« All Esdeveniments

• Aquest event ja ha passat.

Taller del segar a Taradell

juliol 1, 2018

La Xarxa de Patrimomi Rural Ecomuseu del Blat, juntament amb l’Ajuntament de Taradell, la UVic, Els Tonis de Taradell, Mas el Colomer i el Camp de les Lloses, organitza cada mes de juliol des de 2011 el taller del segar al mas El Colomer de Taradell. Enguany la data escollida és l‘1 de juliol.

Amb la finalitat de donar a conèixer les feines tradicionals dels pagesos de la Plana de Vic, aquell dia es restitueixen les eines i les feines de la collita anteriors a la revolució del tractor i les màquines de batre introduïdes massivament des de mitjans segle XX.

El taller de segar comença d’hora amb la sega a volant de la xeixa vella, l’ordi i el forment. A mig matí es para per esmolar les eines, reposar i esmorzar amb productes de la terra. Després es lliguen les garbes i per últim, s’agarbera el camp i s’espigola.

Consulta el programa aquí

Detalls