938 125 234 (Tona, Barcelona) ecomuseudelblat@gmail.com

« All Esdeveniments

Nova exposició sobre l’ofici de pagès a Mas El Colomer

maig 11, 2018 - novembre 30, 2021

El Mas El Colomer de Taradell compta amb un nou espai expositiu. Es tracta de ‘L’Ofici de pagès’. El passat divendres 11 de maig es va fer la inauguració. Per visitar-lo cal concertar una trobada amb els propietaris del mas.

Es tracta d’una iniciativa liderada pels propietaris del Mas El Colomer, la família Lleopart Barceló, si bé, l’espai s’ha fet gràcies a la col·laboració de molta gent interessada en l’estudi i la conservació del món de la pagesia. Cal destacar que l’antropòleg, professor de la UVIC-UCC Jacint Torrents, n’ha estat impulsor i ha assessorat a nivell dels continguts.

La major part de les fotografies exposades provenen d’un autor, Jacint Rigà Anglada (1879-1938), un fons dispositat acutalment a la Biblioteca Nacional de Catalunya. A més n’hi ha de l’Arxiu Històric Comarcal d’Osona, del Fons Mas El Colomer, del Fons Comella i del Fons Vidal.

Per últim, les locucions són de Pep Palau, gastrònom i divulgador dels productes de la terra i el disseny del projecte i l’espai prové de Toni Cirera Berguadà.

Detalls

Inici: